Firefly Pointer

 Poptop

Namn: Poptop
Smeknamn: Poppi
Kön: Valack
Född: 2005 05 15
Namnbetydelse: ...
Ras: Norsk fjording 
Mankhöjd: 145 cm
Level: 15
Inriktning: Fättävlan och Galopp
Info: Poptop ''Poppi'' är en envis ponny. Om han inte får som han vill så ska man akta sig. Han är oerhört snäll mot barn. Han gör alltid sitt bästa. Han är ingen dressyr ponny. Om man är en riktig bra ryttare kan han gå i form. 
Jag kände en kompis som hade hittat ett sto med ett nyfödd föl. Hon hade kontaktat många stall, men ingen ville ta i mot Poppi och hanns mamma. Så hon fick ta hand om dem själv. Hon hade bygt en hage där de fick äta gräs. Men hon kunde inte ta hand om dem själv. Det blev svårare och svårare. En dag så kom en man till hagen och fick se hästarna. Han kontaktade min kompis och sa att han kunde ta hand om dem. Hon tackade ja. Så han transportarade mamman och fölet, in i transporten.
Jag fick se i Jorvik Nytt att mannen som hette Herman som ville sälja de. Jag ringde upp honom och frågade hur gammal hingsten var och om han var tam. Han svarade ja, och sa att jag kunde få honom för 15.000 Jorvik  Shillings. Jag sa ja. Och jag kom dagen där på och hämtade honom. Han var pigg och frisk. Hans öron pekade rakt fram. Det var som han kunde gå in utan grimma in i transporten.
-Nästa Vecka-
Jag hade märkt att Poppi inte var som han skulle. Det var något i bakhuvudet som låg där. Ett minne som inte var det bästa... 
I dag så är han snällare och lungnare. Men något minne där bak finns det. 
 
//Alven





Kommentera här

Ditt namn
Stalker?

E-postadress (Bara jag kan se den)

Har du en blogg? Skriv den

Kommentar